tisdag 28 april 2009

Stress stress stress

Usch! Vem i hela världen kom på idén med att skriva uppsatser? Detta påfund som jag sett så mycket fram emot under hela utbildningen har nu vänts på ända och blivit inget annat än ett enormt stressmoment! Antagligen är det ju helt enkelt så att jag inte jobbar tillräckligt hårt, försäker jag intala mig i alla fall.

Mitt upp i alltihop hade vi nämnd idag. Vi pratade konjunkturanpassad budget och ingen begrep sig på vårt alternativa förslag, men det gör väl detsamma nu... Vad som var än mer intressant var propositonen om den nya gymnasieskolan som blev offentlig idag! Det som förvånade mig (eller inte) var att alla de kontroversiella frågor som vi från vänsterhåll ifrågasatt både på lokalt plan och riksplanet, helt och hållet uteblivit i propositionen. "Regeringen återkommer senare..." IV-programmet, högskolebehörigheten för yrkesprogrammen - ingenting fanns att läsa!

Kom ihåg - De ä Rajnfälts och Björrklunns fel at ja innte kann stavva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar