fredag 1 maj 2009

Första maj, första maj, varje sliten kavaj...

Vackra rader som man aldrig sjunger numer. Men dagen har varit sitig. Kanske framför allt för att jag gick upp klockan 6:00 för att finslipa på mitt första maj-tal som jag skulle hålla i Viskafors. Det blev stressigt och jag trodde faktiskt inte att det skulle bli något tal till slut (inte på grund av att det inte var färdigt, utan för att skrivaren inte funkade!). Men jag kom till Viskafors och där satt ett 50-tal tappra partikamrater som gärna firade första maj tillsammans! Trevligt och gemytligt, och jag fick mycket beröm för mitt tal.

I Borås var vädret fantastiskt och jag var förvånad över hur många som kom! Tack för det allihop! Nu är jag trött och ska ta igen mig. Tar ett kortare avbrott i kampen, om man säger så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar