måndag 23 mars 2009

Om att fastna...

Visst är det tråkigt att fastna i gamla rutiner? Fast tryggt ändå, visserligen. Själv älskar jag att läsa böcker och titta på film, men när jag väl sätter mig i fåtöljen för att påbörja nästa äventyr blir det alltid samma gamla visa: Harry Potter. För sjuttioelfte gången. Varför blir det så?

Jag har så himla många böcker i min bokhylla som jag fortfarande inte läst. Jag har själv köpt dem, så jag har ju naturligtvis en tanke med böckerna, jag vill läsa dem. Ändå blir det Potter-septologin en 3-4 gånger om året. Men de är ju så bra, förstås...

Samma sak med film. Det fina i att se en film flera gånger om är att man till slut kan den utantill, fast man fortfarande tycker att den är lika bra. Detta innebär att man kan sätta på en film och ha den i bakgrunden medan man gör något annat, utan att missa något i filmen och ändå snegla när man vet att det kommer något bra. Som just nu då jag har den gamla 90-talsrullen You've got mail som bakgrundsmusik (på VHS, dessutom!). Gamla goda rutiner, som sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar