lördag 28 mars 2009

Earth hour är över!

Jag måste säga att jag är besviken på boråsarna i min omgivning. Det var inte många som valde att släcka ned hemma ikväll, utefter vad jag kan se. De få som verkade ha släckt ner är nog helt enkelt inte hemma ikväll, för nu är klockan 22:00 och det är fortfrande mörkt... Själva satt vi och sörplade té i värmeljus-skenet och pratade om ditt och datt. En mycket trevlig timme, tror att jag ska införa elektronikfria timmar varje dag! Eller en gång i veckan, åtminstone... Vi människor tar oss alldeles för lite tid till att bara prata med varandra idag, tror jag. Tänk vad tragiskt om man skulle bli strandsatt utan TV eller dator, eller ljus överhuvudtaget för den delen, och inte ha något att säga varandra.

Nej, fler elektronikfria samtalsstunder åt folket, tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar