tisdag 31 mars 2009

Studenter städar mest i Sverige

Jag hörde någonstans att svenska studenter städar väldigt mycket. Detta skulle bero på att studenter är bra på att komma med undanflykter till att inte behöva plugga inför tentan, skriva det där PM:et just nu osv. Det vill säga att studenter är bra på att skjuta upp saker och ting. Och vad är väl en bättre och mer rättfärdigad anledning att skjuta på något än att man måste städa?

Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta. Just nu är jag i alla fall väldigt duktig på att skjuta på saker och ting, till exempel uppsatsarbete, men inte fasen städar jag för det! Detta innebär i förlängningen att jag har jättedåliga argument till att jag skjuter på saker, samtidigt som lägenheten blir allt smutsigare och inlämningsdatumet till uppsatsen närmar sig. Suck...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar