tisdag 17 februari 2009

Mötesteknik

Den här veckan är en riktig helvetes-vecka (ursäkta uttrycket...) Verkligen allt händer på en gång och det finns som vanligt inte särskilt mycket jag kan göra åt det.

Av olika anledningar har jag blivit tvungen att fundera lite över det här med mötesteknik (utan att nämna några exempel). Vikten av att kunna hålla ett möte på ett så effektivt sätt som möjligt samtidigt som man upprätthåller intresset och gör alla delaktiga i mötet har blivit kännbart för mig, på olika sätt. Om en organisation inte klarar av detta är det mycket begärt av medlemmarna att vilja engagera sig på något vis, eller överhuvudtaget komma tillbaka på nästa möte. Jag hoppas innerligt att jag verkligen rannsakar mig själv på möten, och inte bara gnäller på andra. Det gäller ju att leva som man lär, eller hur?

För övrigt är A Camps nya album Colonia helt fantastiskt och jag lyssnar på skivan konstant! Dålig som plugg-musik dock, tenderar att sväva iväg i mina drömmar till Nina Perssons ljuva stämma...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar