måndag 26 januari 2009

Borderline

Borderline, eller emotionellet instabil personlighetsstörning, är en mycket svår psykisk sjukdom. I vården upplever man ofta också att just den här patientkategorin (vilket hemskt ord!) är alldeles särskilt svår att jobba med på grund av sjukdomens natur. I vilket fall så har jag valt, av alla sjukdomar i världen, att skriva min c-uppsats om just dessa människor. Jag ska skriva med en kvinna som heter Ouldouz, ny i klassen som jag inte känner, men det kommer nog att bli bra ändå!

Det här med c-uppsats är lurigt egentligen... Men jag tänker hålla mig positivt inställd under hela resan! Så, snälla ni som läser min blogg! Om jag någon gång under våren gnäller om hur jobbigt det är med uppsats, påminn mig om att jag egentligen tycker att det är väldigt kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar